Odškodnina / Odškodnina v primeru nezgode na javni površini ali v javni ustanovi |
V primeru nezgode, ki se je zgodila oškodovancu na javni površini, v javni ustanovi, trgovskih centrih, restavracijah in drugih javnih objektih, je oškodovanec upravičen do denarne odškodnine. Odškodnina mu pripada v primeru, v kolikor skrb za javne površine ni ustrezna in zaradi malomarnosti lastnikov ali upravljalcev pride do poškodb obiskovalcev oziroma mimoidočih.
Pogoj za pridobitev odškodnine v primeru nezgode na javni površini je ta, da mora biti najprej ugotovljena odgovornost upravljalca javnih površin, da ni ustrezno poskrbel za varno hojo peščev, ni zavaroval gradbenega objekta za varnost mimoidočih in da za varnost strank ni bilo poskrbljeno. Oškodovanci so upravičeni do odškodnine za telesne poškodbe, ki so jih utrpeli zaradi lukenj v cestišču, neočiščenega snega, spolzkih tal, ledu na pločniku, odkritih kanalov, itd, upravičeni so do odškodnine za utrpljeni strah in do odškodnine za zmanjšanje življenjskih aktivnosti. V vseh teh primerih je upravljalec dolžan z odškodnino povrniti nastalo škodo po splošnih pravilih civilnega prava. Nujen pogoj za postopek uveljavljanja odškodnine je takojšnja prijava nesreče odgovorni osebi ali policiji in dokumentiranje dogodka –zapisniki, priče. Brez tega je zelo težko uveljaviti zahtevo za odškodnino.
Ker je pogoj za izplačilo odškodnine odgovornost lastnika ali upravljalca javnih površin, mora odškodnino zaradi nezgode na javni površini izplačati lastnik ali upravljalec javne površine. Po navadi imajo upravljalci, lastniki podjetij ali podjetje kot pravna oseba zavarovano civilno odgovornost, zato se zahteva za odškodnino pri nezgodi na javni površini naslovi na zavarovalnico. Zavarovalnica mora nato oškodovancu glede na vrsto nezgode izplačati primerno visoko odškodnino.
Potrebna dokumentacija, ki je potrebna za uveljavitev odškodnine, je sestavljena iz uradnega zapisnika policije, trgovine itd., fotokopije zdravstvene kartoteke oziroma zdravniškega potrdila in celotne zdravniške dokumentacije, izjave morebitnih prič, potrdilo o upravičeni zadržanosti od dela oziroma odločba Zavoda za zdravstveno zavarovanje, izjavo oškodovanca o nastanku nezgode, izjava oškodovanca o nastanku nezgode, fotografije kraja nezgode, dokazila o izgubljenem dobičku in račune za utrpelo materialno škodo (uničena oblačila in osebne stvari, računi za zdravila, zdravniško potrdilo,…). Poleg navedene dokumentacije potrebujemo za uveljavitev odškodnine še EMŠO, davčno številko in številko transakcijskega računa.
Ko se predloži vsa potrebna dokumentacija za uveljavitev odškodnine, se lahko prične postopek za pridobitev odškodnine.